SBÍRKA MODELŮ ROMAN SRP
Bohemia Česká Lípa · Teplice č.49
Tento vůz jsem koupil na Vánoce 2005 v ústeckém modelářství MMR. Kvůli známým problémům s výrobcem, firmou RA Došlý, jsem na něj čekal více než rok. Dostal jsem nakonec poškozený vůz z vlastních zásob prodejce, takže místo 1107,-Kč mě po slevě vyšel na 886,-Kč. Model je vyhotoven v obvyklé kvalitě tohoto výrobce, tzn. nepravidelnosti, nepřesnosti, vady. Ale sevším se dá pracovat. Je to nemotorizovaný vůz,který má velice spoře naznačen interiér cestujících, stanoviště řidiče vůbec. Podvozek s kovovými dvojkolími značně neodpovídá předloze, odchylky jsou i mezi nástřešky. Model byl vybaven obyčejným plastovým tyčovým sběračem a hrotovými spřáhly bez spojovacích ok. Původní spřáhla jsem však okamžitě nahradil věrnějšími spřáhly talířovými, do kterých jsem zatavil kovová oka jako napodobeniny spřahovacích "piškotů". Nyní je čeká jen nátěr.

Zobrazit v plné velikosti
Ze strany (1.11.2008)
foto: Roman Srp
Zobrazit v plné velikosti
Zepředu (1.11.2008)
foto: Roman Srp
Zobrazit v plné velikosti
Z boku (1.11.2008)
foto: Roman Srp

Tatra T2 · Liberec č.23
Můj nejmladší přírůstek vozového parku je liberecká "tédvojka". Pořídil jsem ji přes internetový obchod www.modeltrain.cz v Plzni za 1651,-Kč v březnu 2006. Musím zhodnotit, že koupě to byla dobrá až drobné nepříjemnosti s doručovatelskou službou PPL. Výrobce vozidla je děčínská firma RA Došlý, která po přeorientaci na Německo již pro český trh prakticky nevyrábí. Prodejny s tímto zbožím tak doprodávají své zásoby. Vzhledem k jinak nízké kvalitě produktů výrobce musím konstatovat, že model je na obstojné úrovni. Některé detaily nejsou sice ztvárněné dobře a pečlivě, ale celkově působí tramvaj pohledně.Jedná se samozřejmě o nepojízdnou maketu, vybavenou kovovým pantografem a dvojkolími. Vnitřní interiér je ztvárněn dostatečně.V nátěru někdejší liberecké třiadvacítky se ale neohřeje dlouho. Plánuju totiž úpravu tramvaje spojenou s přeměnou na ústeckou "tédvojku" č.152. Proto jsem vybral variantu vozu se zakrytými podvozky. Do budoucna plánuju koupi ještě jedné tramvaje typu T2 a spřáhnout oba vozy k sobě zadními čely. Takto například nouzově jezdily i skutečné tramvaje v Liberci během rekonstrukcí tamních tratí.

Zobrazit v plné velikosti
Zepředu (1.11.2008)
foto: Roman Srp
Zobrazit v plné velikosti
Z boku (1.11.2008)
foto: Roman Srp
Zobrazit v plné velikosti
Zezadu (1.11.2008)
foto: Roman Srp

Tatra 6MT · Teplice č.52
"6MTéčko" jsem koupil v listopadu 2003 v ústecké prodejně MMR za 2792,-Kč. Je to zatím moje jediná motorizovaná tramvaj, čemuž odpovídá rovněž cena. Výrobcem je opět firma RA Došlý. Jelikož jsem s jejím ztvárněním nebyl spokojen, pustil jsem se i přes nákladnou koupi do její rekonstrukce. Nutno dodat, že jsem se do ní zamotal natolik, že dosud není funkční. Nejde ani o to, že bych nevěl, co kam patří, jako spíš můj puntíčkářský sklon, který mou práci velmi zbržďuje. Vůz byl vybaven kvalitním hnaným pojezdem PMT, u kterého došlo jen k osoustružení okolků náprav, aby do budoucna nekladly odpor v ostrých obloucích. Interiér odpovídá standardům výrobce, tedy oddíl naznačen, stanoviště vůbec. Na obrázku dole je vidět všechny díly modelu tak, jak jsem je nedávno kvůli školním povinnostem zanechal.

Zobrazit v plné velikosti
Stav modelu (2006)
foto: Roman Srp

Tyčové sběrače
Na první snímku je jeden ze dvojice továrních celokovových tyčových sběračů Swedtram AB. Objednal jsem je v internetovém obchodě www.modeltrain.cz v Plzni. Protože jsem koupil poslední dva kusy najednou, dostal jsem 329,-Kč slevu. Vyšly mě tak dohromady na 769,-Kč. Je to sice drahá legrace, ale prodejce už nadále zboží Swedtram AB odebírat nebude, takže to byla poslední možnost. Samozřejmě se neobešly bez dodatečných úprav, kdy jsem obrousil pájené spoje, zkompletoval zpět sběrače pomocí vteřinového lepidla na kovy a vyměnil malé, ale poněkud tuhé pružiny za měkčí, ikdyž trochu větší pružiny od dosluhující firmy Somet. Fungují naprosto dokonale. Čeká je už jen nástřik a osazení na budoucí vozy 6MT Druhý snímek ukazuje zcela vlastnoručně vyrobený sběrač pro vůz Bohemia č.50. Model je nevodivý, pač je zhotoven z plastu. Oproti tomu však bude po nátěru vypadat do detailu efektně. Dříve byl už kompletně funkční, ale nevydržel tah pružin.

Zobrazit v plné velikosti
Tyčový sběrač vlastní výroby (1.11.2008)
foto: Roman Srp
Zobrazit v plné velikosti
Tyčový sběrač od firmy Swedtram (1.11.2008)
foto: Roman Srp

powered by © TELMA 2006